Saturday, December 22, 2007

موترهای ضد ما ین درخدمت نظا میا ن ضد تروریزم درافغانستان


درخواست پنتاگون برای در اختيار گرفتن موتر‌هاي ضد مين درعراق وافغانستا ن
سخنگوي وزارت دفاع آمريكا، پنتاگون، اعلام كرد: پنتاگون خريد ‌٣٢١٦ دستگاه خودروي زرهي ضد مين به ارزش كلي ‌٦/٢ ميليارد دلار را درخواست كرده است.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه الاهرام -چاپ مصر- جف مورل، سخنگوي وزارت دفاع آمريكا در بيانيه‌اي اعلام كرد: چهار شركت نظامي طي قراردادهايي با پنتاگون قصد دارند اين خودرو‌ها را در اختيار پنتاگون بگذارند.
منابع پنتاگون اعلام كردند: اين سه هزار خودرو جديد همراه با ‌١٢ هزار خودروي ضد ميني است كه پنتاگون قبل از تابستان ‌٢٠٠٨ تحويل خواهد گرفت.
مورل تصريح كرد: حدود ‌١٣٠٠ خودرو از اين نوع در حال حاضر به افغانستان و عراق فرستاده شده است و‌١٥٠٠ دستگاه خودرو نيز قبل از پايان سال در اين كشورها مستقر خواهد شد.
وي افزود: هدف وزارت دفاع آمريكا از اين طرح دستيابي به بيش از ‌١٥ هزار خودروي زرهي از اين نوع است. در ماه سپتامبر پنتاگون اعلام كرد كه نيازمند دست كم ‌١٥ هزار خودروي ضد مين براي نيروهايش در عراق است.
مورل افزود: از آن تاريخ ارتش به ارزيابي نيازهايش پرداخته و ممكن است در درخواست‌هايش بازنگري كند و به علت عقب نشيني جزيي نيروها از عراق تعداد كمتري از خودروهاي زرهي را درخواست كند.
اما فرماندهي نيروهاي آمريكايي در افغانستان دستيابي به تعداد بيشتري از اين خودرو‌ها، بيش از آنچه كه ابتدا درخواست كرده بود،‌ يعني ‌٦٠٠ دستگاه به جاي ‌٥٠٠ دستگاه را خواستار شده است.
از سوي ديگر رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا با كاهش نيروهاي آمريكايي مستقر در اروپا تا ‌٤٠ هزار سرباز تا سال ‌٢٠١٢ و ‌٢٠١٣ موافقت كرد (نقل ازسایت آریائی)